Łuszczyca Łuszczyca - leczenie - forum Łuszczyca
Leczenie, profilaktyka, wymiana doświadczeń

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Warto się zarejestrować - po zalogowaniu dostępne są dodatkowe opcje na forum i nie wyświetlają się reklamy


Poprzedni temat «» Następny temat
łuszczyca paznokci
Autor Wiadomość
minia10

Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 1
Wysłany: Wto Sie 05, 2008 12:58 pm   łuszczyca paznokci

:razz: :oops:
 
 
look 

Wiek: 37
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 76
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 1:44 am   

Mam obecnie zajęte 2 paznokcie na dłoniach - mały lewej ręki i wskazujący prawej. Czy moglibyście z własnego doświadczenia stwierdzić, że to na 100% łuszczyca gdyż mój internista ma watpliwości a do innego dermatologa idę dopiero za tydzień? Poprzedni dermatolog nawet nie spojrzał na pazurki :???:
Oto zdjęcia (dla dobrego efektu trzeba kliknąć na zdjęcia):

Zdjęcie0102.jpg
Wskazujący prawy
Plik ściągnięto 1064 raz(y) 1,54 MB

Zdjęcie0097.jpg
Mały i widok na środkowy z wgłębieniem
Plik ściągnięto 1054 raz(y) 1,47 MB

Zdjęcie0095.jpg
Mały rozwarstwiony
Plik ściągnięto 1002 raz(y) 1,38 MB

Zdjęcie0092.jpg
Mały lewej ręki
Plik ściągnięto 1009 raz(y) 1,59 MB

 
 
Pawel 
Administrator


Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 534
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 3:49 am   

To łuszczyca
_________________
Pozdrawiam Cię Gość :)
Paweł
 
 
basia44 


Wiek: 53
Dołączyła: 07 Lis 2009
Posty: 1690
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 9:51 am   

Też tak myślę
I co na to stosujesz?????????????????????????
_________________
Prawdziwa przyjaźń opiera się na tym,co jest dobre dla obydwu przyjaciół
 
 
 
look 

Wiek: 37
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 76
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 10:14 am   

basia44 napisał/a:
Też tak myślę
I co na to stosujesz?????????????????????????


A nic :razz: Dermatolog mi powiedział, ze i tak nic z tym nie zrobię i nie będziemy tego leczyć. Sam z siebie zauważyłem znaczną poprawę po stosowaniu diety. Poza tym chłeptam serwatkę ale paznokcie zaczęły poprawiać się jeszcze zanim ją piłem. Generalnie źle nie jest bo jak teraz pazury obetnę to nie będzie prawie nic widać.
Gorzej jest u nóg ale tam się tym w ogóle nie przejmuję.
Myślałem zrobić jakieś badania mykologiczne ale chyba nie ma sensu za bardzo. Spytam się najwyżej drugiego dermatologa i jak zobaczy na żywo to może jakieś badania zleci.
 
 
basia44 


Wiek: 53
Dołączyła: 07 Lis 2009
Posty: 1690
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 12:29 pm   

Ja wcieram w swoje pazurki maść cynkową po uprzednim namoczeniu porządnie rąk np.jakieś pranko ręczne.
A także jak pisze puma obcinam je króciutko i pod pznokieć wmasowuje też cynkową na ile się da na noc zawsze grubo ochronną z wit A i tak na rękach jak i u nóg problem znika
Ważne też jest zadbanie o stan jelit w takich przypadkach to tak z moich obserwacji :lol:
_________________
Prawdziwa przyjaźń opiera się na tym,co jest dobre dla obydwu przyjaciół
 
 
 
Gosiaczek68 


Wiek: 49
Dołączyła: 15 Lip 2011
Posty: 246
Skąd: Konin
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 5:03 pm   

Mam takie same, i te oleiste zmiany pod paznokciami. Nic z tym nie robie, obcinam krutko i to wszystko, oresowo zmiany zrastaja, czasami mam łuszczyce na 2 czasami na 3 paznokciach ale równiez zdaża sie że wszystkie są zaatakowane. :twisted:
_________________
Nie zaczynaj dzisiejszego dnia od rozpamiętywania wczorajszych zmartwień!
— Phil Bosmans
Słoneczne Promyki Przyjaźni
 
 
look 

Wiek: 37
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 76
Wysłany: Sro Mar 07, 2012 10:31 pm   

Kurcze wyczytałem, że większość chorych na łuszczycę paznokci zachoruje również na łuszczycowe zapalenie stawów i wystraszyłem się tym nie na żarty :cry:
Mam czasami poranne sztywności w stawach stóp i czasem pobolewają mnie kolana ale zrzucałem to na nadwagę. Kiedyś ze 2 dni bardzo bolały mnie palce prawej ręki ale od tego czasu to sie nie powtórzyło. Z tego co pamiętam to nie miałem ich opuchniętych. Konsultowałem to kiedyś z internistą ale powiedział żebym się nie martwił gdyś widział sporo osób z łuszczycą i tylko jedną z łuszczycowym zapaleniem stawów ale osoba ta była strasznie "wysiana" na całym ciele.
Jakie mam szanse, że to cholerstwo nie zaatakuje moich stawów skoro siedzi na paznokciach? :sad:
 
 
szater 


Wiek: 60
Dołączyła: 26 Maj 2009
Posty: 5923
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Mar 08, 2012 8:49 am   

Nie masz zadnych :razz:

A tak na powaznie nie ma zadnych medycznie udowodnionych statystyk,wytycznych i innych cudów -wianków odnosnie łuszczycy.jest to choroba nieprzewidywalna,nikt nie da ci pewnosci co bedzie,jak bedzie i kiedy bedzie a....nawet czy wogóle bedzie :mrgreen:
Sa pewne obiawy swiadczace o tym ze cos sie zaczyna dziac:poranna sztywnosc moze swiadczyc i o łzs ale tez i o rzs,sa jednak i takie przypadki że łacza sie te dwie choroby w jednym ciele.Diagnostyka jest skomplikowana i naprawde trzeba dobrego lekarza zeby to wszystko pozbierał do kupy,ba zeby chociaz chciał wysłuchac i zainteresowac sie tym a nie od razu stwierdzac ze takie dolegliwosci to zwyrodnienia-bo najprosciej.Łuszczyca paznokci moze wystepowac samoistnie bez łzs ,jako odrebna jednostka chorobowa ale moze byc tez współistniejaca do podstawowej łuszczycy lub łzs.W wielu przypadkach zdarza sie ze mamy kilka rodzajów łuszczycy nawet nie zdajac sobie z tego sprawy.Czasem po leczeniu sterydami moze zwykła łuszczyca przeksztalcic sie w krostkowa.Trzeba sie obserwowac,nie panikowac i nie widziec przyszłosci w czarnych barwach bo i tak nic nie jestesmy w stanie zrobic.Spkojnie :tuli: wiecej usmiechu a i swiat wyda sie milszy. :mrgreen:

PS
Znam ludzi ktorzy mają czyste ciała a maja łzs i ludzi o bardzo duzym wysiewie 90%ciala i bez łzs.
_________________
DUMNI PO ZWYCIĘSTWIE , WIERNI PO PORAŻCE
Motto Falubazu
 
 
Paweł 


Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 777
Skąd: Brzeźno Wielkie
Wysłany: Pią Mar 09, 2012 5:03 pm   

Mam identyczne zmiany pazurów. Nic z tym nie robię, bo nic nie działa. Choć może na wiosnę wypróbuję maść cynkową + jakieś suplementy na paznokcie (skrzyp).
_________________
Poradnik łuszczycowy
 
 
look 

Wiek: 37
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 76
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 7:52 am   

Paweł napisał/a:
Mam identyczne zmiany pazurów. Nic z tym nie robię, bo nic nie działa. Choć może na wiosnę wypróbuję maść cynkową + jakieś suplementy na paznokcie (skrzyp).


Skrzyp biorę i sytuacji nie pogarsza :razz: Czytałem kiedyś Twoje posty w których pisałeś, że dieta nie jest dla Ciebie i z niej nie skorzystasz. A może poświęcisz się dla nauki (Noblem podzielimy się po połowie) i spróbujesz choć przez miesiąc diety? Mi, odpukać, to pomaga. U rąk mam zajęte tylko te dwa paznokcie i powoli złazi. Efektem ubocznym jest utrata wagi (6 kg) ale Ty nie musiałbyś tak restrykcyjnie do tego podchodzić. To jak he?
 
 
szater 


Wiek: 60
Dołączyła: 26 Maj 2009
Posty: 5923
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 8:31 am   

Sorki ....Pawelek jest szczupły i wysportowany,dla nauki poswieca duzo....dla chorych na łuszczyce to już naprawde MISTRZOSTWO SWIATA :razz: .jest wlascicielem,moderatorem i wszystkim co nie tylko na www.luszczyce.pl
Tam znajdziesz wszystko co przetestowal na sobie,jak walczy i jak uczy walczyc innych :mrgreen:

Zdjecia moich paznokci sa (jak zauwazyles ) na forum.Mam je takie co jakis czas i tez nic z tym specjalnie nie robie....no moze robie...zakladam tipsy
Z tymi paznokciami to tak jak z katarem ...co to leczony 7 dni a nie leczony....tydzien :wink:
Z dieta to jest tez jak ze wszystkim w leczeniu łuszczycy:jednemu pomaga,innemu nie a trzeciemu szkodzi.Ja tam moge wodke z coca cola i inne cuda wianki....gorzej reaguje na leki i stres.
_________________
DUMNI PO ZWYCIĘSTWIE , WIERNI PO PORAŻCE
Motto Falubazu
 
 
look 

Wiek: 37
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 76
Wysłany: Sro Mar 14, 2012 8:46 am   

No właśnie czytałem o sposobach Pawła. Wypróbował naprawdę dużo. Utkwił mi w pamięci post, ze diety jednak nie mógłby stosować. Może właśnie ograniczenie węglowodanów i cukrów prostych to jest to?
Tak czy siak wciąż jestem na tej diecie i będę zdawał co jakiś czas relację.
 
 
Paweł 


Wiek: 32
Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 777
Skąd: Brzeźno Wielkie
Wysłany: Pią Mar 16, 2012 1:58 pm   

Diety póki co nie będę testował z kilku powodów. Po pierwsze jestem w takim okresie życia, że nie za bardzo mam czas w ciągu dnia, a dieta zabrałaby mi go dosyć sporo w ciągu dnia - musiałbym robić zakupy spożywcze, przygotowywać sobie jedzenie też samemu, bo przecież nikt mi specjalnie nie będzie robił. No i samo jedzenie u mnie długo zajmuje - długo żuję po prostu ;)

No i ten efekt uboczny odchudzenie to też nie dla mnie :P Musiałbym chyba zacząć sobie grób kopać, bo do osób "przy kości" nie należę ;)

Kiedyś jak będę miał czas, to może wypróbuje jakieś diety ;)
_________________
Poradnik łuszczycowy
 
 
look 

Wiek: 37
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 76
Wysłany: Pią Mar 16, 2012 6:44 pm   

No tak ja to mam co zrzucić :razz: 7 kg i dalej mam otyłość I stopnia :wow:
Moja diety w sumie polega tylko na ograniczeniu szamania czyli tzw. dieta mż.
Poza tym białe pieczywo, słodzone napoje, fastfoody out.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Polecane strony montaż anten Warszawa | | | | | |